یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۱۹:۳۶

معاون اجرایی رئیس جمهور:
بندر چابهار جایگاه راهبردی برای کشور دارد

باشگاه خبری فراساحل: محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و مهندس علی اوسط‌هاشمی‌استاندار سیستان و بلوچستان از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند. دکتر شریعتمداری گفت: هدف از سفر ما به استان پیگیری و ارزیابی اقدامات صورت گرفته در زمینه پروژه‌های مختلف سفر اول ریاست محترم جمهور و بررسی تحقق تأمین منابع داخلی و خارجی بوده است که خوشبختانه بسیاری از این پروژه‌ها در حال گذراندن مراحل پایانی خود هستند و ما امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد سفر رئیس جمهور محترم به استان سیستان و بلوچستان باشیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون اجرایی ریس جمهور ضمن برشمردن اهمیت بندر چابهار برای کشور، تصریح کرد: سیاست دولت برای توسعه سواحل مکران به صورت شتابان در حال حرکت است وما در چند سال اخیر شاهد تحولات بسیار خوبی در اکثر حوزها بوده‌ایم، یکی از این تحولات سه برابر شدن ظرفیت بندر چابهار به عنوان مهمترین و اختصاصی ترین بندر کشور گواه این مدعاست.

ایشان افزود: نقش بندر چابهار برای کشور ما یک جایگاه راهبردی دارد زیرا توسعه در این منطقه در سطح ملی قابل ملاحظه و ارزشمند است. شریعتمداری تأکید کرد: همزمان با توسعه بندر چابهار خط راه آهن با سرعت و جدیت در حال پیشرفت است و این تحولات در منطقه باعث نشاط خواهد شد. وی اظهار داشت: از مجموع طرحهایی که دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان آغاز کردهباعث شده  حدود ۱۰ هزار نفر مشغول به کار شوند. معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان با ورود هر کشتی به بندر چیزی حدود ۵۵ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه خدماتی، ورود و خروج کالا و اقتصاد ملی  و منطقهای برای کشور ایجاد می‌شود.

در ادامه مهندس بهروز آقایی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح توسعه بندر شهید بهشتی  افزود: طرح توسعه بندر شهید بهشتی با بیش از۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی امیدواریم تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. ایشان تصریح کردند: ظرفیت نهایی بندر شهید بهشتی بعد از توسعه فاز ۵ برای ۸۵ میلیون تن طراحی شده که اجرای عملیاتی فاز اول در حال  اتمام است که خوشبختانه تاکنون ۲۰۳ هکتار اراضی از فاز ۱ و ۲ قابل استیحصال که بیش از ۱۴و ۸دهم متر مکعب لایروبی در حوضچه طرح انجام شده است. آقایی گفت: احداث ۵ پست اسکله ، ۸۵ هکتار تحکیم بستر ، ۳۵هکتار بتن ریزی، ۲۷ هکتار تایل گذاری و ۱۶۵۰۰متر طول موج شکن از اقدامات صورت گرفته فاز اول است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به سرعت بخشیدن اتمام پروزه تا پایان سال جاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی امیدواریم فاز اول بندر شهید بهشتی در اسفند ماه جاری توسط ریاست محترم جمهور شاهد افتتاح و به بهره برداری باشیم. وی گفت: با بهره برداری فاز اول ظرفیت بندر چابهار از دوونیم میلیون تن فعلی به ۸ونیم میلیون تن و با قابلیت بهره برداری ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.



  کد خبر : 3221
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :